سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

روز خبرنگار بر همه خبرنگاران ، روزنامه نگاران و نویسندگان گرامی باد .

در دنیای کنونی ، با وجود تکنولوژی های ارتباطی پیشرفته و متعدد ، در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگیرى و خشونت که بطور آشکارا در بیشتر نقاط این کره خاکی فراگیر شده ، کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان ، در مورد وضعیت سیاسى ، اجتماعى و امنیتى بشر و میزان آوارگى آنها بسیار دشوار و در عین حال بسیار ضرورى و حیاتى است .

خبرنگاران از مهره های اساسی این مهم بشمار می روند . یک خبرنگار باید به واقعیت یک رویداد دست یابد و همواره گام به گام حوادث ، در حوزه کاری خود حرکت کند تا تحلیل های خود را به صورت کامل و رسا ارائه دهد . یک خبرنگار موفق همیشه در انعکاس رخدادها بی طرفانه عمل می کند ؛ چون ذات خبرنگاری مبتنی بر بی طرفی است و اینجاست که خبرنگار با رعایت این نکته مهم خود را به قوانین ملزم دانسته و در این مسیر به اهداف خود نائل می شود .

علاوه بر این ، یک خبرنگار باید ، همواره درکسب اعتماد و اعتماد سازی بین خبرنگار ، منابع خبری و مردم خود تلاش کند . در جهان حاضر که جوامع ، در حال تحول و نوزایی است ، قدرت درک ، تجزیه تحلیل و پیش بینی حوادث ازدیگر مسائل اساسی این حرفه بشمار می رود .

در ایران اسلامی چه در دوره هشت سال دفاع مقدس و چه پس از آن به دفعات شاهد از جان گذشتگی خبرنگاران رشید میهن عزیزمان در امر تهیه واقعیات و دفاع از آزادگی و اسلام بوده ایم . دفاع مقدس ملت ایران در مقابل تجاوز بیگانه فصلی تأثیرگذار در تاریخ این مرز و بوم است که بخشی از آن ما حصل تلاش خبرنگاران ، نویسندگان و روزنامه نگارانی بود که با هدف اطلاع رسانی و نیز انتقال فرهنگ اسلامی- انقلابی جبهه به این معرکه وارد شده بودند . بسیاری از این عزیزان پس از جنگ نیز همچنان به آرمان های خود وفادار مانده و به تلاش خستگی ناپذیر خود ادامه دادند .

محمود صارمی از جمله خبرنگاران پر تلاش و آزاده ای بود که از حضور در خطرناکترین میدان ها ترس به دل راه نداد و به رسالت خویش تا انتها وفادار ماند . صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی درسال 1377 بهمراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید . شورای فرهنگ عمومی ، 17 مردادماه 1377 ، سالروز شهادت « محمود صارمی  » را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد . هفدهم مردادماه این روز ارزشمند اجتماعی بر همه خبرنگاران ، روزنامه نگاران و نویسندگان گرامی باد .