سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

  6 میـم اصـلی در تربیـت مـوفق کـودک

متخصصین روانکاوی کودکان ، اثر شش میم را در تربیت کودک موثر می دانند و عنوان می کنند که : نیاز روانی بچه های ما ، عبارت است از انتقال اثر شش میم . این شش میم را هر کس در کارنامه گذشته زندگی اش دریافت کرده باشد ، میم هفتمش « مــوفقیــت » است که خود به خود پدید خواهد آمد :

تو محبوبی

تو محترمی

تو مطرحی

تو مهمی

تو مفیدی

تو می فهمی

اگر ما در رفتار و گفتارمان این 6 میم را به فرزندان مان انتقال دهیم ؛ میم هفتم « مــوفقیــت » خود به خود خواهد آمد . یعنی باتری روانی انرژی دهنده فرد شارژ خواهد شد . در آن صورت این آدم در تحصیل و زندگی و کار و ... موفق خواهد شد .

البته ضد این شش میم که گفته شد ، چیزهای دیگری هم هستند که اگر پدر و مادرها انجامش ندهند ، عکس این نتیجه را می گیرند و آن آرایه 7 « ت » است که خیلی سخت است . این 7 « ت » را هر کسی دریافت کرد ، « ت » هشتمش تباهی است که انتظارش را می کشد :

تنبیه

توهین

تهدید

تحقیر

تبعیض

تنفر

ترس

همه افراد شکست خورده و جامعه ستیزها و ... ، در کارنامه های خود این « ت » ها را دارند ، بنابراین اگر تلاش کنیم که نکات و ویژگی های مثبت فرزندانمان را برجسته نموده و آنها را بابت این ویژگی ها تشویق نماییم به صورت ناخودآگاه و بلکه شاید آگاهانه سعی بر آن خواهند داشت تا برای تشویق بیشتر و مورد تایید قرار گرفتن آن ویژگی ها را در وجود خود افزایش دهند .