سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

زندگی زیباست اگر ...

تسلیم انتقادات منفی نشویم .

جهان مملو از کسانی است که می خواهند به نوعی به انسان ضربه بزنند . اگر بزرگانی چون ادیسون ، و ... به این انتقادها گوش کرده بودند ، ما الان کجا بودیم ؟

به کاری که مایل به انجام آن نیستید ( نه ) بگوئید :  یکی از آسان ترین راههائی که برای لبریز شدن از حس واقعی کامیابی می شود سراغ گرفت ، مقابله با کاریست که مایل به انجام آن نیستید . تسلط و حکمرانی بر تمایلات فردی یکی از بزرگترین مبارزات برای کسانی است که علاقمند به شکوفائی خویشتن هستند .

روز خود را با نگرش خوب آغاز کنید : هر روز نو ، موقعیتی تازه برای کار کردن در مسیر اهداف ارزنده است . پس تمام روزها ، بزرگ و فوق العاده اند ! امکان شور و نشاط و به وجد آمدن را به خود بدهید . این جمله از هوراس را بخاطر بسپارید : شادی ، تنها و تنها از آن کسی است که بتواند امروز را از آن خویش سازد کسی که بتواند با خاطری امن به فردا بگوید : هر چه می خواهی ، باش ، چرا که من امروز را زندگی کرده ام .

خواست های خود را در زندگی محدود کنید : اگر می خواهید در تمام طول زندگی خوشحالی را تجربه کنید ، خواست های خود را محدود کنید . با محدود نمودن خواست ها شما مهر پایانی بر فهرست پایان ناپذیر و در حال افزایش خواست ها و نیاز های خود خواهید زد .

متاسفانه فهرستی از خواست ها ، نیازها ، و ارجحیت ها برزندگی ما مسلط شده اند و ما را زندانی این طرز تفکر کرده اند که اگر چیز دیگری هم داشته باشیم خوشحال تر خواهیم بود .

بدون ایجاد یک محدودیت ، خواست های ما سیری ناپذیر خواهند بود . به محض آنکه خواستی تامین گردد . خواست دیگری بشکلی جادوئی جایگزین آن می شود و این یک مصیبت است . این عادت بیش خواهی صرفا به نیاز های مادی محدود نمی گردد ، بلکه به توقعات و انتظارات ما نیز سرایت می کند و باعث عدم رضایت دائمی ما می گردد .

هنگامی که ما تمایلات خود را محدود می سازیم در واقع به خود یاد آوری می کنیم که همین حالا می توانیم خوشحال باشیم . ما نباید هیچگاه خود را در دام نیازها و تمایلات بی پایان اسیر سازیم . محدود کردن تمایلات اساس سپاسگزازی است که به شادمانی و قناعت منتهی می شود . این محدودیت ، توافقی خود ساخته ، عادی ، انعطاف پذیر و غیر رسمی و غیر قرار دادی است تا زندگی را با فکر کاش بهتر از این باشد خراب نکند .