سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

عادت های بد در زندگی مشترک

همه ما می خواهیم ازدواج و زندگی خوشبخت و سعادتمندانه ای داشته باشیم . روانشناسان مدعی اند که خوشبختی نتیجه از بین بردن عادات بد است که یک ازدواج خوب را به از هم پاشیدگی می کشاند .

 آیا از عادات بد زندگی مشترک آگاهی دارید     ؟ عادتهایی که شما باید از آن دوری کنید تا یک ازدواج پایدار و مملو از عشق داشته باشید عبارتند از :

دلیل و برهان را کنار بگذارید : زندگی ، میدان جنگ نیست . نه تنها این کار باعث از بین بردن احساساتتان می شود بلکه حتی همسرتان به طرز زیرکانه ای می فهمد که احساساتش برایتان مهم نیست .

حواس پرتی و گیج بودن را دور بریزید : بیش از اندازه فعال بودن و تمرکز نداشتن ، چه در مکالمه ، چه در زندگی ، صمیمیت و علاقه را از بین می برد .

دست از سرزنش بردارید : با صدای بلند گله و شکایت کردن فقط برای مدت کوتاهی مفید است و باعث نارضایتی و عصبانیت همسرتان می شود .

از عیب جویی ، انتقاد و مسخره کردن دوری کنید : این تکنیک ها ، فردی را که به او عشق ورزیدید تحقیر می کند . به جای آن ، با او محترمانه برخورد کنید و اجازه دهید تا با شما مثل یک فرشته برخورد کند ، مسئولیتهایی را که برای داشتن یک زندگی شاد موظف به انجام آن هستید با هم تقسیم کنید .

قلدری نکنید : این کار زشت به همسر شما می فهماند که او در نظر شما هیچ ارزشی ندارد .

تدافعی برخورد نکنید : تدافعی برخورد کردن ، صحبتها و بحثهای سازنده را سرد می کند . اگر اینگونه رفتار کنید ، همسرتان دیگر حق صحبت کردن در مورد موضوع مورد بحث را ندارد .

یک جانبه تصمیم گیری نکنید : گاهی اوقات ، شما می خواهید رنگ حمام تان را به سلیقه خودتان انتخاب کنید . این مانعی ندارد اما اگر بخواهید درمورد پول ، زمان ، بچه ها و زندگی تان به تنهایی تصمیم گیری کنید ، به این معنی است که همسرتان را نادیده گرفته اید و یک طرفه و از جانب او تصمیم گیری کرده اید .