سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

زندگی زیباست اگر ...

از قوانین هستی پیروی کنیم .

وقتی خالق مهربان هستی را خلق کرد یک سری قوانینی را ، بر آن حاکم ساخت که تحت عنوان سنت های الهی یا قانونمندی طبیعت از آن یاد می شود .

انسانی موفق ، شاد و آرام و با نشاط خواهد بود که این قوانین را بشناسد و با پیروی از آنها حمایت طبیعت را بر انگیخته و با جهان هستی و آفرینش همسو گردد .

قانون اول : خلاء سبب جذب می شود

اگر می خواهید موهبت های الهی را جذب کنید . اگر می خواهید برنامه ریزی ها ، تلاش ها ، تلقین ها ، تجسمات و تلاش های ذهنی تان نتیجه دهد . اگر می خواهید دعا های تان مستجاب شود اول درون خود را خالی کنید .

ذهن و دل خود را از هر چه که بیهوده و زیان بار است خالی کنید . از کینه ها ، نفرت ها ، حس انتقام جویی ، حسادت و حسرت ، یاس و نا امیدی ، سوء ظن ، بدخواهی و کج اندیشی خود را خالی کنید .

خالی کردن دل و ذهن از بیهوده ها ؛ سبب پذیرش و جذب موهبت های الهی است . روش های خالی کردن دل و ذهن عبارتند از :

بخشش و عفو کردن : بخشودن دیگران اول از همه لطفی است که ما در حق خود می کنیم تا میدان ذهنی مان خالی شود . اگر کسانی را که مستحق بخشوده شدن نیستند ؛ نبخشید و آن ها را در میدان ذهنی خود نگهدارید و هر صبح و ظهر و شب مدام آن ها را در میدان ذهن بیاورید و فکرش را تازه کنید  تمام میدان ذهنی تان را اشغال کرده اید و دیگر جایی برای جذب موهبت های الهی باقی نمی ماند .

بخشیدن لزوما به معنی برقراری ارتباط دو باره با کسی که به شما لطمه زده است نیست . او را ببخشید و رابطه خود را با او در حدی حفظ کنید که موجب آسیب و لطمه دوباره به شما نشود .

نگهداشتن زبان از آنچه بیهوده مضر و زیان بار است : زبان خود را از دروغ ، تهمت ، غیبت ، حرف های نا سزا و گفته های هرز در امان دارید .

پر خوری را کنار بگذارید : کمتر و سبک تر بخورید تا انرژی کمتری به هضم غذا اختصاص دهید .

از گناه خالی شوید : گناه یعنی سر پیچی از سنت های الهی و استفاده نادرست از یک نعمت . نزد خدا اعتراف کنید . اظهار ندامت و پشیمانی کنید . دل و جسم و روح خود را از گناه خالی کنید تا سبب جذب بخشش و موهبت های الهی به خود گردید .

به هیچ خواسته و هدفی وابسته نشوید : وابستگی ناشی از ترس و نگرانی از بر آورده نشدن آن هدف است . کسی که مطمئن است دعایش اجابت می شود و به وعده الهی ایمان دارد وقتی دعا کرد در مسیر تلاش آن را به خدا می سپارد و رهایش می کند  آن وقت آن هدف با تلاش و ایمان درونی شما جذب شما خواهد شد .    

قانون دوم : قانون جریان و حرکت

حرکت عین زندگی است . ما ایستا نیستیم و باید حرکت کنیم . انرژی جسمانی را مصرف کنید . هر بخش از زندگی را که حرکت ندارد به جریان بیندازید .

ثروت یکی از چیزهایی است که باید جاری باشد تا زنده و سالم بماند و زندگی ببخشد . ثروت باید مولد   سازنده و در حرکت باشد . آن را ببخشید ؛ خرج کنید ؛ در راه درست و سالم و در راه تولید و سازندگی حرکت دهید تا مایه حیات و شادی باشد .

داشتن زندگی پر شور و پر تحرک ؛ سوزاندن انرژی جسمانی ؛ نوعی پیروی از قانون جریان و حرکت است .

قانون سوم : قانون نظم

در جهت حرکت آب رودخانه حرکت کنید تا آب شما را به راحتی با خود ببرد . هر مشکلی که پیش می آید به دلیل ایجاد اختلال در نظم کلی زندگی است . باید آن قسمت را پیدا کرد و نظم را در آن جاری کرد . یادتان باشد که همه تلاش ها پاداش دارند اما تلاش های منظم پاداش مضاعف دارند .

کسی که بی نظم است ؛ خود به خود تمام هستی و کائنات را در ضربه و لطمه زدن به خود یاری می کند . تمام کردن کارهای نیمه تمام و برنامه ریزی و تعیین وقت برای انجام کارها در زندگی همان ایجاد نظم است .

قانون چهارم : قانون بارش

مهرتان را ، عشقتان را ، فکر مثبت نوی سازنده تان را ، لبخند و تبسم تان را ، انرژی مفیدتان را    ، اطلاعات و دانسته های تان را بارش کنید .  بارش یعنی بخشش بی مضایقه ، بدون توقع . بارش قانون بزرگ حاکم بر طبیعت است .

گفتار و اخلاق خوب ، لبخند به پدر و مادر ، نگاه پر مهر به همسر و فرزند ، شکر کردن و سپاسگزاری از خدا ، تشکر در مقابل لطف و محبت دیگران ، همه نوعی صدقه هستند . شکر انرژی شما را وسیع می کند و روحیه مثبت و انگیزه بیشتری به طرف مقابل می دهد .  هر چه را که می بخشید انتظار برگشت و معاوضه نداشته باشید تا بخشش شما جریان یابد .  

قانون پنجم : قانون پاکی

محیط زندگی خود را پاک و تمیز کنید . دل و ذهن خود را از نفرت ، نفرین ، کینه و دشمنی و نبخشیدن ها پاک کنید . زبان خود را از دروغ ، تمسخر ، تحقیر ، توهین ، انتقاد بی جا از دیگران پاک کنید . پاکی سبب جذب روزی است و روزی یعنی آسایش و آرامش زندگی .

قانون ششم : قانون سحر خیزی

سحر خیزی قانون طبیعت است . از غروب آفتاب تا اذان صبح انرژی جاری در کائنات رفته رفته بیشتر می شود و استراحت و آرامش در شب شارژ عصبی و افزایش انرژی شما را به دنبال دارد . از اذان صبح تا طلوع آفتاب انرژی جاری در هستی در اوج خود قرار دارد . پس در این هنگام که روزی و حیات جریان دارد بیدار باشید و با خدا راز و نیاز کنید و از او بخواهید و طلب موهبت کنید . سپس به کار و تلاش بپردازید .

قانون هفتم : قانون با هم بودن

همیشه انرژی جمع بیشتر از فرد است . بودن در جمع را دوست داشته باشید و با جمع باشید . حتی اگر با آن جمع همراه نیستید و حرفی برای گفتن ندارید بودن در آن جمع انرژی شما را افزایش داده و سبب افزایش طول عمر می شود .

قانون هشتم : قانون هماهنگی

طبیعت سراسر هماهنگی است . موفقیت یعنی پیشبرد تمامی جنبه های زندگی به طور هماهنگ . شما دارای ابعاد گوناگونی هستید . بعد جسمی ، روحی ، معنوی و فرهنگی ، مالی ، تفریحی و ... باید تمام این جنبه ها را با هم جلو ببرید . هنرمندانه زیستن یعنی تمام ابعاد زندگی را با هم پیش بردن .

قانون نهم : قانون تنوع

تنوع به ما روحیه ، حرکت ، جریان و نشاط می دهد . یک نواختی ، کسالت روحی به دنبال دارد . اگر شما یک جا بنشینید ، انجماد فکری به همراه خواهد داشت . محیط خود را عوض کنید . مسافرت این تنوع محیطی را برای ما ایجاد می کند . باید از لحظات عمر درست استفاده کرد . با ارزش های راستین زندگی کرد . موثر بود و موثر اندیشید .

قانون دهم : قانون عشق

عشق اساس همه جذابیت هاست . همه موهبت ها از عشق است و بنیان هستی بر عشق الهی استوار است . اگر بخواهید چیزی را جذب کنید به آن عشق بورزید و به آن عادت کنید . مهربانی و عشق را تمرین کنید . با نعمات خدا خوشرفتاری کنید تا دوام بیابد . کسانی را ببخشید و به آن ها عشق بورزید که به شما بدی کرده اند . برای آن ها از خدا طلب خیر و هدایت کنید . قدر نعمت سلامتی و شادابی و زیبایی خود را بدانید و خدا را برای آن شکر کنید تا دوام یابد .