مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

چگونگی لذت بردن از زندگی مشترک

آیا از زندگی زناشویی خود لذت می برید     ؟

اولین گام برای لذت بردن از زندگی مشترک این است که افکار مثبت را جانشین افکار منفی کنید     . البته این کار آسان نیست ولی شدنی می باشد     .  به محض اینکه تصمیم گرفتید افکار منفی را کنار بگذارید آماده عمل به پیشنهادات ما باشید :

مراقب رفتار خود باشید : هر چند این مرحله به نظر ساده می آید ولی از اهمیت زیادی برخوردار است . یکی از مهمترین مسائل این است که نسبت به همسرتان رفتار محترمانه ای داشته باشید . مراقب رفتار خود باشید و احترام گذاشتن به یکدیگر را سرلوحه زندگی تان قرار دهید .

به کار بردن کلمات خوشایند را از یاد نبرید . رابطه زناشویی به مرور زمان تغییر می کند . با به کار بردن جملات محبت آمیز این رابطه را مستحکم کنید .

به مدیریت پول بپردازید ، در غیر این صورت پول زندگی شما را مدیریت خواهد کرد ! مسائل مالی پس از مسائل عاطفی مهم ترین دلیل فروپاشی خانواده هاست . پس این موضوع را جدی بگیرید .

نیازهای عاطفی یکدیگر را جدی بگیرید . یکی از وظایف زوجین برآورده کردن نیازهای عاطفی یکدیگر می باشد. اهمیت این مسأله را نادیده نگیرید.

دوستان مشترکی پیدا کنید . اگر به تازگی ازدواج کرده اید باید هشداری به شما بدهیم : خود را برای رفت و آمد با دوستان جدید آماده کنید . فقط آن دسته از دوستان دوران تجرد را نگه دارید که برای همسرتان نیز دوستان خوبی باشند . اگر شما یا همسرتان با هر کدام از دوستان قبلی مشکل دارید بهتر است از آنها جدا شوید . ازدواج فرصت خوبی برای یافتن دوستان جدید است .

ازدواج خود را در اولویت قرار دهید . یادتان باشد ازدواج شما در اولویت قرار دارد و هرگز اهانت به اعضای خانواده همسرتان را تحمل نکنید . در ضمن ابدا عاقلانه نیست که خودتان خویشاوندان همسرتان را مورد اهانت قرار دهید .

همیشه موردی برای شاد بودن پیدا کنید . متأسفانه امروزه گروهی از مردم شادی را در مواد شیمیایی جستجو می کنند در حالی که آنها باید در زندگی مشترک خود به دنبال شادی بگردند . به دنبال شادی واقعی باشید و نه شادی ناشی از توهم ، پناه بردن به مواد شیمیایی نشانه ضعف قوای ذهنی و جسمانی است .

همسرتان را در درجه اول اهمیت قرار دهید . از همان ابتدای ازدواج تصمیم بگیرید به مرور زمان رابطه مستحکم تری با همسرتان برقرار کنید . نگذارید تولد بچه ها علاقه شما را به همسرتان تحت الشعاع قرار دهد . به رابطه خود با همسرتان بیش از رابطه خود با فرزندتان اهمیت دهید . حتما این جمله را از زبان برخی از مادرها شنیده اید که « فرزندم بیشتر از همسرم به من نیاز دارد» این مسئله حقیقت ندارد ! نیاز فرزندان به شما بیشتر از نیاز همسرتان به شما نیست . در واقع کودکان بیش از هر چیز به استحکام رابطه شما و همسرتان نیازمندند .

نسبت به یکدیگر اعتماد داشته باشید . هرگز به همسرتان دروغ نگوئید و همواره نسبت به او وفادار باشید . اگر رابطه شما با همسرتان لطمه دیده به فکر اصلاح امور باشید . هرگز امید خود را از دست ندهید . فرض کنید یک گلدان قیمتی را شکسته اید . چه کار خواهند کرد ؟ آیا قطعات گلدان را دور می ریزید و یا به تعمیر آن می پردازید ؟ البته بهتر است که از همان ابتدا مراقب گلدان تان باشید !

به خدا توکل کنید . پیشنهادات فوق زمانی کارساز خواهد بود که به خدا توکل کنید و از او کمک بخواهید . ایمان هسته مرکزی احساسات ما را تشکیل می دهد . با توکل به خدا زندگی معنای دیگری پیدا می کند . دعا کردن را هرگز از یاد نبرید . یادتان باشد شما برای حل مشکلات به یک قدرت لایزال نیاز دارید . خداوند همیشه یارتان .