سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

زندگی زیباست اگر ...

خود را دست کم نگیرید

در صد بالائی از ما این عادت بد را داریم که خود را دست کم گرفته و وضع خود را بیش از اندازه وخیم توصیف می کنیم . اشکال کار این است که اهمیتی به جنبه های خارق العاده و صفات مثبت خود نمی دهیم ، و همیشه به دنبال شواهدی می گردیم که نقاط ضعف خود را مطرح سازیم .

دست کم گرفتن خود ، سهم بسزائی در کاهش اعتماد به نفس شما دارد . دست کم گرفتن خود ، بجای آنکه کاستی های شما را رفع کند ، با بذل توجه و انرژی غیر ضروری نسبت به کار های اشتباه ، باعث تقویت آنها می گردد . افرادی که معمولا خود را دست کم می گیرند ، افرادی شاکی به نظر می رسند که ارزشی برای زندگی خود قائل نیستند و بعلاوه الگوی بدی برای فرزندان ، خانواده و دوستان خود به حساب می آیند .

مسلما هر کس جنبه هائی دارد که می تواند و می خواهد اصلاح نماید . از امروز بدون هر نوع انتقاد و سرزنش خود سعی در اصلاح عیوب خود داشته باشید . ضعف های خود را بشناسید و هر کاری که می توانید برای ایجاد یک تغییر در خود ، انجام دهید ولی سخت نگیرید . خود را مقابل دیگران و حتی در خلوت خود دست کم نگیرید . هیچیک از ما کامل نیست . اما دست کم گرفتن ، درمان این درد و واقعییت زندگی نمی باشد .