سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

اگر می خواهید هنر خوشبخت زیستن را به فرزندان خود بیاموزید به آنها بگوئید که خوشبختی ، داشتن آنچه می خواهید نیست بلکه رضایت دادن به آن چیزی است که دارید‌ .  به فرزندان بگوئید خوشبختی بدون خوب بودن امکان پذیر نیست ‌. باید بتوانند برای دیگران کاری انجام دهند ‌. سعی کنید هر روز ، برای دیگران کاری انجام دهید ‌.

صداقت مترادف درستکاری است ‌. انسان های صادق از دروغ و تقلب و دزدی مبرا هستند ‌. به فرزندان خود بیاموزید که صداقت یکی از ارزشمند ترین برنامه های زندگی است ، که می توانند داشته باشند ‌.

به فرزندان آموزش دهید که خیر خواه مردم باشند ، برای آنها آرزوی خوشبختی کنند ، در صورت نیاز به کمک آنها بشتابند و به حساب دیگر ، آنچه را که برای خود نمی پسندند برای دیگران هم پسند نکنند ‌. فرزندان باید بدانند که عشق یعنی صبر، یعنی مهربانی ، یعنی حسادت نکردن ، یعنی خودخواه نبودن و فخر فروشی نکردن‌ . 

کتاب را بخش مهمی از زندگی کودک بدانید ، برای یادگرفتن ارزش زیادی قائل شوید ‌. برای کودکان هفته ای چند بار کتاب بخوانید ، برای فرزندان خود آموزش های تکمیلی تدارک ببینید‌ .

لازمه میهن پرستی این است که فرزندان خود را با شخصیت ها و قهرمانان بزرگ تاریخ کشور آشنا سازید ، آنها باید بدانند چه کسانی در سال های گذشته به میهنشان خدمت کرده اند ‌. فرزندان باید مردان نامی ، مصمم ، شجاع و از خود گذشته سرزمین خود را بشناسند ‌.

به کودک آموزش دهید تا به قانون ، به حقوق مردم ، به شان انسان و به محیط خود احترام بگذارد ‌.

به فرزندان بیاموزید که حرص ، شهوت ، خشم ، شکم پرستی ، حاشاکردن ، کاهلی نمودن ، و ...  به این سادگی دست از سر انسان بر نمی دارد و به همین دلیل است که انسان با آنکه بزرگ می شود و در زمینه های اخلاقی رشد می کند ، رفتار های ناپخته دارد‌ .

باید به کودکان خود بیاموزیم که سکوت در برابر ظلم به معنای مشارکت در ظلم است‌ .

فرزندان خود را به شرکت در فعالیت های ورزشی تشویق کنید و خود نمونه و سرمشق روحیه ورزشکاری برای آنها باشید ‌. خویشتن داری در زمین ورزش را به کودک خود بیاموزید ‌.

هنر تفکر و عمل کردن را به فرزندان بیاموزید ‌. فکر کردن درست و حساب شده را برای کودکان توضیح دهید ‌. به آنها آموزش دهید که برای انجام کارهای خود با طرح این سه پرسش ، قدم های حساب شده ای را بر دارند ‌:

چه راههائی دارم ؟

نتایج احتمالی هر یک از آنهاچیست ؟

بهترین تصمیم کدام است ؟

به کودکان یاد دهید تا از خواسته های دیگران آگاهی پیدا کنند تا بتوانند به آنها کمک کنند ‌.