سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

دیداری با جناب آقای محمد یونس آبادی از پیشکسوتان ورزشهای والیبال و بسکتبال شهرستان شاهرود

لازم به ذکر است که بی نهایت مردم و کلیه ی دانش آموزان و کسبه شهر به دیدن این مسابقات می آمدند و به علت کثرت جمعیت دور زمین را طناب کشی می کردند و به تماشای بازی می نشستند . جا دارد از مربی خوب و زحمتکش این دوره ( ابتدایی ) مرحوم یدا ... اسدیان یادی کرده باشم و به روحش شاد باش می گویم .

بعد از اینکه وارد دبیرستان شدم ، از همان سال اول عضو تیم والیبال محسوب شدم و با بازیکنان خوبی چون آقایان عرب زاده و احمد خواجه و ... هم بازی بودم و از همان سال مرتب در مسابقات آموزشگاهی شرکت داشتم و پس از انتخاب بازیکنان شهرستان به مسابقات شهرستانهای استان می رفتیم و بعد از آن تیم استان از بین شهرستانها انتخاب به مسابقات قهرمانی کشوری راه پیدا می کردیم .

سه سال دوره اول دبیرستان عضو تیم والیبال استان بودم که در مسابقات قهرمانی کشوری شرکت داشتم و هشتمین دوره مسابقات کشوری تهران و بعد قزوین و شیراز دعوت شدیم که شیراز به علت جشن های تاج گذاری نعطیل شد .

 اما دوره دوم دبیرستان که عضو تیم بسکتبال استان بودم و مسابقات قهرمانی کشوری ارومیه و کرمان تا سال 1344 شرکت داشتم .

بازیکنانی که در رشته والیبال بازی می کردند عبارت بودند از آقایان : شاپور عرب زاده ، احمد خواجه ، حبیب قناد ، ابراهیم خضرایی ، رضا رمضانی ، حسین صابر ، پرویز مهدوی نادر ، داوود سرکرده ای ، منصور واحدی ، احمد فخارزاده ، علی اکبر محمدی ، قربانیان ، سعید صوفی ، سیرانی و علی امانی و دیگر بازیکنانی که نامشان را در خاطر ندارم . بازیکنان سمنانی آقایان : دانایی ( که بعدا عضو تیم باشگاه دارایی تهران شد ) ، مداح ، سهرابی و ... و بازیکنان دامغانی آن روزگار آقایان بلال کردی ، جلال کردی و دیگر بازیکنانی که باز نامشان در خاطرم نیست .

در رشته بسکتبال ، فعالیت من از دوره دوم دبیرستان شروع شد . تیم شاهرود از تیم های خوب استان بود که اکثرا مقام اول استانی را کسب می کردیم . بهترین بازیکنان آنزمان آقایان : مرحوم جمشید حاج طاهری ، ابراهیم رحیمیان ، مرحوم مسعود مداح ، میرزا محمد علی بیطرف ، فیروز کافی ، مرحوم رضا ذوالفقاری ، حسین متین ، فرامرز خضرایی ، عبدالصمد غوغایی ، ابراهیم فرید ، اسدا ... مهدویان و ... بودند .

ضمنا آقای فتح ا... رفیعی که از بسکتبالیستهای بسیار خوب بود ، همیشه بعنوان کوچ و مربی از ایشان استفاده می شد .

مربیان شایسته ای چون مرحوم ناصر عبداللهیان ، مرحوم محمود خطیبی ، مرحوم عباس رجایی که به حق از زحمت کشان این رشته بودند و برای ورزش شاهرود از هیچ کوششی دریغ نداشتند . به خصوص مرحوم عبداللهیان که زمان برایش مطرح نبود و همیشه در تمرینات حضور داشت .