سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

دیداری با جناب آقای محمد یونس آبادی از پیشکسوتان ورزشهای والیبال و بسکتبال شهرستان شاهرود

خود را معرفی نمایید :

با سلام خدمت شما ، ورزشکاران و هنرمندان عزیز هم استانی و بویژه شاهرودی ها گرامی .

محمد یونس آبادی . در یازدهم مهرماه 1322 در محله قدیمی شبدری شاهرود به دنیا آمدم . تحصیلات خود را در دوره ی ابتدایی در مدارس اردیبهشت و خاقانی گذراندم و سپس وارد دبیرستان محمدرضاشاه سابق ( امام ره ) وسیکل دوم را در رشته ی ادبی دبیرستان فردوسی گذراندم و پس از اخذ دیپلم به خدمت نظام وظیفه ( سپاهی دانش ) رفتم و پس از پایان خدمت به استخدام آموزش و پرورش شاهرود در آمدم . و بعد از شرکت در کنکور دانشگاه در رشته ی جغرافیا پذیرفته شدم . پس از گذراندن دوره ی لیسانس از دانشسرایعالی تهران به شاهرود منتقل و در دبیرستانها به مدت 31 سال به تدریس و مدیریت مشغول شدم . حدود هفت سال نیز در دبیرستانهای غیر انتفاعی تدریس داشتم که پس از 38 سال تدریس ، بطور واقعی بازنشسته شدم .

در مرداد ماه سال 1347 ازدواج کردم ؛ همسرم فرهنگی است و ایشان هم 31 سال فقط در کلاس اول دبستان تدریس داشت . حاصل ازدواج ما سه فرزند . شامل دو پسر و یک دختر .

از چه زمانی فعالیت های ورزشی را شروع کردید ؟

من از همان دوران کودکی علاقه زیادی به ورزش داشتم به خصوص والیبال و بسکتبال ، به طوری که بیشتر اوقات فراغت خود را با بچه های محله شبدری در زمین های خاکی ، با داشتن دوچوب و یک توپ چرمی والفی سنگین قدیمی و یک تور که همیشه در منزلمان بود به دوش گرفته و به زیر عمارت ( همان گل کنی سابق که امروزه استادیوم شهید اکبری نام دارد ) رفته و پس از مسطح کردن زمین کشاورزی و خط کشی و قرار دادن پایه ها و نصب تور تا ابتدای شب به بازی مشغول بودیم .

کم کم تیمی درست کردیم به نام « تیم والیبال شبدری » و با محله های دیگر شهر مثل بیدآباد ، بین النهرین و بالاخیابان ( فردوسی امروز ) مسابقه می دادیم .

در دوره ی ابتدایی ، در مدرسه خاقانی ، معلمان عزیزی مانند مرحوم محمد حسن صادقیان ، ناصر عبداللهیان ، یدا ... اسدیان ، عبدالوهاب نوریان و شعاعی و عزیزان دیگری که امروزه در قید حیات هستند و عمر طولانی و با عزت برای همه ی آنها آرزومندم ؛ مانند آقایان محمد علی جلالی ، غلامحسین عربعامری و حسن عشینی و غیره که عصرها در زمین دبستان خاقانی والیبال بازی می کردند ؛ چند دانش آموز از جمله من را به بازی می گرفتند و از آن موقع به عنوان بازیکن خوب شناخته شدم و سال 1337 بود که اولین دوره مسابقات آموزشگاهی در شاهرود برگزار شد و دبستان خاقانی مقام اول را در بین آموزشگاههای شاهرود کسب کرد .