سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

آشنایی با شعرا ، نویسندگان و هنرمندان شهرستان شاهرود و استان سمنان

دیداری با سرکار خانم منصوره سادات بیطرف ، مترجم و اهل قلم .

متولد پاییز سال 1342 در شهرستان شاهرود هستم . در خانواده ای پر فرزند و پر محبت ، پرورش یافتم که تاکید بر امر تحصیل و مطالعه در آن نهادینه شده بود .

دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شاهرود گذراندم و پس از بازگشایی دانشگاه ها ( بعد از انقلاب فرهنگی ) در دانشگاه شیراز ، رشته علوم آزمایشگاهی را برگزیدم .

در پایان تحصیلات دانشگاهی و پس از گذراندن تجربه کاری کوتاه مدت و با شروع زندگی مشترک و حضور فرزندان به امر تربیت آنها پرداختم .

به مدت 5 سال در راستای ادامه تحصیل همسرم در مقطع دکتری به کشور انگلستان عزیمت کرده و در دانشگاه مترو پولیتن منچستر در رشته علوم آزمایشگاهی ادامه تحصیل دادم . پس از مراجعت به ایران ؛ در رشته زبان و ادبیات انگلیسی ، دانشگاه گیلان تحصیل کردم و از آن زمان به کار ترجمه و ویرایش پرداختم .

زندگی نامه جی آر آر تالکین خالق ارباب حلقه ها ، اولین کار ترجمه من است ، نقد فیلم ، ترجمه مقالات علمی و ویرایش متون علمی را نیز در کارنامه خود دارم .

آخرین کارم ترجمه رمان « راز اما » است که به چاپ رسیده است . تاریخ امریکا حیطه جدیدی است که نظرم را جلب کرده  و کتاب « تاریخ امریکا قرن مردم » نوشته « هاوارد زین » مراحل ترجمه را طی می کند .

 

معرفی کوتاهی از رمان راز اما نوشته باربارا تیلور برادفورد

در ادامه ماجرای اما هارت خانم برادفورد به نسل چهارم تبار هارتها می پردازد که در میان آنها رازی پنهان است و نویسنده با ظرافت تمام آن را فاش می سازد . رمان به طرز زیبایی طبیعت منطقه زیبای یورکشایر در انگلستان را به تصویر می کشد و از روابط زیبا اما پر تنش خانواده داستانی پر کششش و خواندنی خلق می کند . ماجرای داستان در کتاب بعدی خانم برادفورد به نام توفیق اجباری ادامه می یابد .

نشریه بامداد شاهرود : برای شما آرزوی تندرستی ، سعادت و سلامت دارد و امیدوار است که شاهد ترجمه های بیشتری از شما باشد   .