سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

ضرورت آموزش مهارت های زندگی در دنیای امروز

قرنی را که در آن زندگی می کنیم ؛ قرن فروپاشی مرزهای ارتباطی و اطلاعاتی می دانند . که این اطلاعات از طرق ماهواره ، اینترنت و رسانه های جمعی ما را با حجم وسیع اطلاعات درست و نادرست غافلگیر کرده است .

این اطلاعات ضد و نقیض برای ما موقعیت ها و بحران های بیشماری را به ارمغان آورده است . به طوری که تغییرات عمیق فرهنگی و تعییر در شیوه های زندگی ، بسیاری از افراد را با مسائل و مشکلات فراوانی در گیر کرده است .

افزایش آمار خودکشی ، طلاق ، فرار از خانه ، پناه بردن به مواد مخدر و الکل بیانگر آن است که افراد در مقابل این سیل بینان کن توانایی مقابله و سازگاری را ندارند .

آموزش مهارت های زندگی برای مقابله و سازگاری با مسایل و مشکلات روزمره و بهبود زندگی فردی و اجتماعی ، باید بخش مهمی از برنامه های درسی نظام آموزشی در مقاطع مختلف تحصیل باشد . خو.شبختانه در چند سال اخیر در کشور ما نیز آموزش مهارت های زندگی در صدر امور قرار گرفته است .

آموزش مهارت های زندگی کمک به ارتقاء سازگاری فرد ، ابتدا با خودش ، سپس با دیگران و محیطی است که در آن زندگی می کند . این مهارت ها به ما می آموزند که در طول زندگی به ویزه در موقعیت های پر خطر چگونه عاقلانه و صحیح رفتارکنیم . 

 

تعریف مهارت های زندگی

مهارت های زندگی توانایی هایی هستند که به ما کمک می کنند تا در موقعیت های مختلف ، عاقلانه و صحیح رفتار کنیم . به طوری که با خود و دیگران سازگارانه ارتباط بر قرار کرده و بدون توسل به خشونت بتوانیم مسائل پیش آمده را حل نماییم و ضمن کسب موفقیت در زندگی ، احساس شادمانی داشته باشیم .

ادامه دارد