سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

زیتون ، شادابی بخش پوست

بهاره ریاحی

برای برخورداری از یک پوست زیبا و سالم به دنبال کرم ها و ماسک های مختلف نباشید و پولتان را بیش از این هدر ندهید . به ماسک های طبیعی متوسل شوید و کمی رژیم غذایی تان را تغییر بدهید تا به پوستی صاف و شفاف دست پیدا کنید . از آنجا که سرما به دلیل ایجاد خشکی در پوست رابطه مستقیمی با چروک و پیری زود رس دارد ، در این فصل بیشتر به پوستتان رسیدگی کنید . اگر می خواهید پوست خوبی داشته باشید ، اجازه ندهید که هیچ گاه پوستتان خشک شود . بهترین وسیله برای چرب نگه داشتن پوست روغن زیتون است .

مصرف روغن زیتون در وعده های غذایی به ویژه سالاد و استعمال آن به صورت یک امولسیون طبیعی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و دارا بودن ویتامین های A   ، E   ، K  و C که می تواند از خشکی و زبری پوست که زمینه ساز چروک و پیری زود رس است ، جلوگیری کند به پوست شادابی و طراوت بخشد .

علاوه بر روغن زیتون ، عسل ، زرده تخم مرغ ، آب لیمو و بابونه نیز قادرند همانند یک ماسک محافظتی ، پوست را در برابر انواع آسیب ها محفوظ نگه دارد . برای جلوگیری از چروک پوست ، عسل و زرده تخم مرغ را مخلوط نموده و بر صورت خود بمالید . البته اگر پوستتان چرب است این ماده را به صورت جدا گانه استفاده نمائید . برای از بین بردن التهابات پوستی از بخور بابونه استفاده کنید یا بابونه را آسیاب کرده و به همراه مقداری آب به صورتتان به ویژه ، جای جوش ها بمالید . اگر هم پوستتان حساس است و با کوچکترین تغییر مثلاً وزش باد سرد دچار خشکی می شود از آب لیمو استفاده نمایید . مطمئناً با استفاده از روش های فوق دیگر هیچ احتیاجی به کرم و امولسیون های شیمیایی نخواهید داشت .