سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

  « کتاب بازی» را به کودک یاد دهید !

علم و دانایی از جاذبه هایی است که انسان را حتی در کودکی به سوی خود می کشاند و آشنا کردن کودکان با دنیای کتاب و کتابخوانی ، یکی از اصول آموزشی و تربیتی است که منجر به رشد فکری و روحی آنان می شود .

 

والدین و علاقمندان اغلب نمی دانند چگونه باید در راه گسترش فرهنگ مطالعه گام بردارند . آنها شاید واقعاً آرزو دارند فرزندانی اهل مطالعه داشته باشند ، ولی بنا به دلایلی در رسیدن به این آرزو ناموفق هستند و همین سبب افزایش سطح بی سوادی در جوانان شده است .

 

مسلم است که برای حل یک مشکل ، ابتدا باید علل ایجاد آن را بررسی و سپس برای رفع آن اقدام کرد .

برخی دلایل گسترش نیافتن فرهنگ مطالعه عبارت اند از : نبود جایگاه خوب و مناسب برای کتاب در خانواده ، نداشتن وقت و انرژی و برنامه ویژه برای مطالعه در خانواده ؛ بی توجهی به علایق کودکان ؛ هزینه نکردن برای کتاب به دلایل اقتصادی ؛ بی توجهی به کتاب و کتابخوانی در مدارس .

 

چه باید کرد؟

نشریه بامداد شاهرود ، با یاری شما والدین عزیز طرحی در دست اجرا دارد تا با آن بتواند به تجهیز کتابخانه های مدارس استان بپردازد . می پرسید :

چگونه ؟

 

در تمام خانواده های موجود در شهرهای استان ( می توان گفت ، بدون استثناء ) کتابهایی وجود دارد که بدون استفاده مانده است . اگر شما به ما اعتماد و اطمینان نشان دهند ؛ حاضریم به نمایندگی شما این کتابها را جمع آوری کنیم و به نام خود شما ، به کتابخانه های مدارس که نیازمند هستند اهدا کنیم ؛ تا مجموع این کتابها ، کتابخانه های مدارس را رنگ و بویی تازه ببخشند و با باز گشایی مدارس در بهار تعلیم و تربیت در اختیار فرزندان شما قرار گیرند و باعث ارضاء کنجکاوی دانش آموزان استان در عرصه های مختلف گردند و از باغبانان گلزار تعلیم و تربیت می خواهیم تا به یاری همه ما بشتابند و بذر مطالعه مفید را در دل و جان دانش آموزان خود بپاشند .   

بامداد شاهرود . صفحه 4 . پیش شماره 1

7/7/1390