سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

آتش بس بخاطر کریسمس

 25 دسامبر1914میلادی

??سپتامبر ???? . ارتشهای آلمان ، بریتانیا و فرانسه در جریان جنگ جهانی اول در بلژیک با هم می جنگیدند . شب کریسمس جنگ را تعطیل می کنند تا دست کم برای چند ساعت کریسمس را جشن بگیرند . در ارتش آلمان یکی از سربازان که سابقه ء خواندن در اپرا را نیز دارد شروع به خواندن ترانه کریسمس مبارک می کند . صدای خواننده آلمانی را سربازان جبهه های دیگر می شنوند و با پرچمهای سفید به نشانه صلح از خاکریز بالا می آیند و بسوی ارتش آلمان می روند . آنشب سربازان سه ارتش در کنار هم شام می خورند و کریسمس را جشن می گیرند ولی هر سه فرمانده توافق می کنند که از روز بعد صلح شکسته شود و جنک را از سر بگیرند !

 

صبح روز بعد دست و دل سربازان برای جنگ نمی رفت . شب قبل آنقدر با دشمن رفیق شده بودند که بی خیال جنگ شدند و از پشت خاکریز برای هم دست تکان می دادند ! چند ساعت که گذشت باز هم پرچمهای سفید بالا رفت و پس از گفتگوی سه نماینده ارتشها تصمیم بر این گرفته شد که برای سرگرم شدن با هم فوتبال بازی کنند . آنها آنقدر با هم رفیق می شوند که با هم عکس می گیرند و حتی آدرس خانه های خود را به همدیگر می دهند تا بعد از جنگ به کشور های هم سفر کنند ! کار به جایی می رسد که این سه ارتش به هم پناه می دهند و ...

 

تنها چیزی که باعث می شود تا قضیه لو برود متن نامه هایی بود که سربازان برای خانواده هایشان فرستاده بودند و به آنها اطمینان داده بودند که اینجا از جنگ خبری نیست !

 

سالها بعد کریس دی برگ متن یکی از این نامه های سربازان را در یک حراجی به قیمت پانزده هزار یورو می خرد . پل مک کارتنی هم در ویدئوی یکی از کارهایش به این اتفاق ادای احترام کرده و سالدوهزار و پنج هم کریستین کاریون با استناد به مدارک این اتفاق فیلمی بنام « کریسمس مبارک » می سازد که اسکار بهترین فیلم خارجی را گرفت و حتی در جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمد .