سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

 دیروز، امروز، فردا  

در هر هفته دو روز وجود دارد که ما نباید در مورد آن نگرانی یا ترس داشته باشیم . یکی از این روزها دیروز است . با همه خطاها و دلواپسی هایی که داشتیم ، کاستی ها و اشتباهات بزرگی که در این روز مرتکب شدیم و دردها و آلامی که تحمل کردیم . دیروز برای همیشه و بدون این که کنترلی بر آن داشته باشیم سپری شده است . تمام پول های دنیا نیز نمی تواند دیروز را برگرداند . ما نمی توانیم تغییر در کوچکترین کاری که دیروز انجام داده ایم بدهیم و نمی توانیم کوچکترین حرفی را که دیروز زده ایم عوض کنیم دیروز برای همیشه سپری شده است   .

روز دیگری که نباید نگران آن باشیم فرداست ، با همه ناکامی هایی که ممکن است در بر داشته باشد ، بار سنگین مسئولیتی که به دوش ما می نهد و وعده های بزرگش که به مرحله عمل در نمی آید . فردا نیز از حیطه کنترل ما خارج است . فردا خورشید طلوع خواهد کرد ، یا با شکوه و جلال و یا در پناه توده ای از ابرها ، اما به هر حال طلوع خواهد کرد تا زمان طلوع خورشید نمی توانیم روی فردا شرط بندی کنیم ، چون فردا متولد نشده است .

به این ترتیب فقط یک روز باقی می ماند و آن امروز است . هر کس قادر است فقط یک روز بجنگد و این در صورتی است که من و شما بار سنگین مسئولیت دو ابدیت هولناک دیروز و فردا را از دوش خود برداشته باشیم .

این تجربه تلخ امروز نیست که ما را ناراحت کرده است ، بلکه ندامت و پشیمانی یا تلخی چیزی است که دیروز اتفاق افتاده و وحشت از چیزی که ممکن است فردا به وقوع بپیوندد . بنابراین بیائید زندگی کنیم اما در هر زمان ، فقط برای یک روز .