سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

سی قانون جهانی موفقیت قسمت دوم

قانون شانزدهم : قانون باور

 هر چیزی را کـه عمیقاً باور داشته باشید به واقعیت تبدیل می شود . شما آن چه را کـه می بینید باور نمی کنید بلکه آن چیزی را می بینید کـه قبلاً به عنوان باور انتخاب کرده اید . پس باید باورهای محدود کننده ای را که مانع موفقیت شما هستند شناسایی کنید و آن ها را از بین ببرید .

 قانون هفدهم : قانون ارزش ها

 نحوه عملکرد شما همیشه بـا زیر بنایـی ترین ارزش هـا و اعتقادات شما هماهنگ است . آن چه که ارزش هایی را که واقعاً بـه آن اعتقاد دارید بیان می کند ادعاهای شما نیست بلکه گفته هـا ، اعمال و انتخاب های شما به ویژه در هنگام ناراحتی و عصبانیت است .

 قانون هجدهم : قانون تأثیر تلاش

همه امید هـا ، رویـاها ، هدف هـا و آرمان های مـا در گرو سخت کوشی است . هـر چـه بیشتر تلاش کنیم ؛ موفقیت بیشتری کسب خواهیم کرد .

 قانون نوزدهم : قانون آمادگی

در هر حوزه ای موفق ترین افراد ، آن هایی هستند که وقت بیشتری را صرف کسب آمادگی برای انجام کارها می کنند . عملکرد خوب نتیجه آمادگی کامل است .

 قانون بیستم : قانون حد توانایی

شاید برای انجام همه کارها وقت کافی وجود نداشته باشد ولی همیشه برای انجام مهم ترین کارها وقت کافی هست . هر چه بیشتر کار کنیم کارایی بیشتری پیدا می کنیم . اما باید اموری را بر عهده بگیریم که در حد توانمان باشد .

 قانون بیست و یکم : قانون تصمیم

مصمم بـودن از ویـژگی های اساسی افراد موفق است . در زنـدگی هـر جهشی در جهت پیشرفت هنگامی حاصل می شود که در موردی تصمیم روشنی گرفته باشیم .

 قانون بیست و دوم : قانون خلاقیت

ذهن مـا مـی تواند به هر چیزی که باور داشته باشد دست یابد . هر نوع پیشرفتی در زندگی با یک ایده آغاز می شود و چـون تـوانایی ما در خلق ایده های جدید نامحدود است آینده نیز محدودیتی نخواهد داشت .

 قانون بیست و سوم : قانون استقامت

معیار ایمان به خود ، توانایی استقامت در برابر سختی ها ، شکست هـا و نـاامیدی هاست . استقامت ویژگی اساسی موفقیت است . اگر به اندازه کافی استقامت کنیم ، طبیعتاً سرانجام موفق خواهیم شد .

 قانون بیست و چهارم : قانون صداقت

خوشبختی زمـانی بـه سراغ ما می آید که تصمیم بگیریم هماهنگ با والاترین ارزش ها و عمیق ترین اعتقادات خود زندگی کنیم . همواره باید با آن بهترین ها که در درون مان وجود دارد صادق باشیم .

 قانون بیست و پنجم : قانون انعطاف پذیری

در تعیین اهـداف خود قاطعیت داشته باشید ، اما در مورد روش دست یـابـی بـه آن ها انعطاف پذیر باشید . درعصر تحولات سریع و رقابت شدید ، انعطاف پذیری از ضروریات است .

 قانون بیست و ششم : قانون خوشبختی

کیفیت زندگی ما را احساس مـان در هـر لحظه تعیین مـی کند و احساس ما را تفسیر خود مان از وقـایع پیرامون مان مشخص می سازد ، نـه خـود وقایع .

هرگز بـرای این کـه تجربه خوشی از دوران کودکی داشته باشید دیر نیست . کـافـی است گـذشته را مـرور کنید و روشی را کـه بـرای تفسیر تجربیات خود داشته اید تغییر دهید .

 قانون بیست و هفتم : قانون تعجیل

مـا همواره دوست داریم کـه هر چه زودتر به آرزوهای مان برسیم ، بـه همین دلیل است که در تمام عرصه های زندگی بی قراریم .

 قانون بیست و هشتم : قانون فرصت

بهترین فرصت هـا اغلب در معمولی تـرین موقعیت هـای زندگی مـان به وجود می آید . پس بزرگترین فرصت ها به احتمال زیاد همیشه در دسترس ماست .

 قانون بیست و نهم : قانون خود شکوفائی

شما مـی توانید هر چه را که برای رسیدن به اهداف تعیین شده خود بـه آن نیاز داریـد بیاموزیـد . آن هایی که می آموزند توانا هستند .

 قانون سی ام : قانون بخشندگی

هر چه بیشتر ، بدون انتظار پاداش به دیگران خدمت کنید خیر و نیکی بیشتری به شما می رسد ،آن هم از جاهایی که اصلاً انتظار نـدارید . شما تنها در صورتی حقیقتاً خوشبخت خواهید شد کـه احساس کنید بـه دلیل خدمت به دیگران انسان با ارزشی هستید .