سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

افسون در رابطه ها

به راستی این تفکر بنیادی چیست و از کجا سرچشمه می گیرد که اغلب ما در روابط خود از دیگران انتظار داریم که با افکار و ایده هایمان یکی شوند ؟ 

اصلی ترین رمز موفقیت در ادامه هر رابطه ای داشتن آگاهی لازم برای درک طرف مقابل است و فقط زمانی که به بعضی عقاید معتقد نیستیم از فکر به بیرون گام می نهیم و به دیگری و عقایدش بها می دهیم و این نوعی آگاهی است . با نگاهی عمیق پی می بریم که در حال حاضر بیشتر رابطه ها قربانی تعصبی است که ما در مورد عقاید خویش داریم و واضح تر این که ما زیادی بر روی نقطه نظرات شخصی خود پا فشاری می کنیم .

درست است که هر تعصبی دیر یا زود فرو می ریزد چرا که بالاخره خواهیم فهمید که مخاطب نیز درست می گوید و از منظر خویش می نگرد ولی فاصله زمانی که ما را به این درک می رساند باعث سستی رابطه ها می گردد .

اگر ما در سفرنامه هستی به جای نسخه کردن و ثبت نمودن خویش در دیگری به نقطه نظرات مخاطب نیز بها بدهیم این قدر سر در گم روابط نخواهیم بود .

 

فقط یک چیز لازم است و آن عشق بی قید است بیایید در زندگی زناشویی ، شغلی و اجتماعی عشق را بیافرینیم چرا که کمتر اتفاقی می تواند با آن رقابت کند و خود را دانای همه چیز ندانیم چون نیستیم .

 

از عشق مهیاییم

پژمرده فرداییم

در خویش چو پیداییم

در حضور تنهاییم

او را چو دریابیم

در لحظه و اینجاییم

گر ره بپیماییم

هم معنی و معناییم