سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

هرچه پیش آید خوش آید  

یکی از مهمترین درس هائی که در زندگی خود آموخته ام این است که زندگی دقیقاً مطابق میل ما نمی باشد . در واقع زندگی ، بی کم و کاست دقیقاْ آنطور است که باید باشد . هرچه بیشتر با این واقعیت زندگی هماهنگ می شویم خوشحال تر شده و استرس های ما کاهش می یابد .

 

یکی از دلایل بروز ناراحتی ها ، تفاوت بین آنچه هستید و آنچه میخواهید باشید یا تفاوت بین آنچه هست و آنچه توقع دارید باشد ، است . به عبارت دیگر هرجا اتفاقی می افتد ، درگیری بین اعضای خانواده ، شکستن وسایل و یا سقفی که چکه می کند ، شما با تصمیم بزرگی مواجه می شوید .

 

آیا می خواهید با آنچه حقیقتاْ رخ می دهد ، آنچه باید بپذیرید و آنچه به نحوی با آن دچار مشکل می شوید جدال داشته باشید؟

 

پذیرش ، هیچ ارتباطی با بی علاقگی و بی توجهی ندارد .

 

وقتی شما واقعیت موجود را می پذیرید منظورتان این نیست که : من کاری به کار این موضوع ندارم . بلکه هرچند ممکن است ترجیح دهید اوضاع طور دیگری باشد و منکر سایر ارجحیات خود نمی شوید اما پوچ بودن کشمکش ها را درک می کنید .

 

پذیرش آنچه در حال حاضر روی می دهد نهایت عقل است . این یکی از بزرگترین مسکن های استرس است که در دسترس نوع بشر قرار دارد . این پذیرش آرامبخش ، در مورد تسلیم شدن یا عدم ایجاد تغییرات لازم نیست . زندگی پر از انطباق ها و هماهنگی هاست . ما با اعمال خود باید زندگی و تلاشهای خود را به سر منزل مقصود رهنمون شویم .

 

اگر وقوع اتفاقی را دوست ندارید و در ضمن می توانید مانع آن شوید ، عالی است! اما وقوع بسیاری از اتفاقات خارج از کنترل شماست .

 

زندگی یک سفر است که در طول آن حتماْ مسائلی بطور دائمی در گذر خواهد بود تا بتوانیم با آنها درگیر شده و آنها را حل کنیم . اما چرا قدمی به عقب برنداریم و فلسفه آسان گرفتن زندگی را درنیابیم؟ با این کار زندگی آسانتر به نظر خواهد رسید .