سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

چگونه چشمانی زیبا داشته باشید ؟؟!!

بهاره ریاحی

اگر چشم هایی دارید که زیرشان پف کرده و یا سیاه شده است ، همین الان دست به کار شوید و جوانی را به چهره تان بازگردانید .

به اندازه کافی بخوابید

خوابیدن بزرگترین کمکی است که شما می توانید به پوستتان بکنید . خواب به اندازه کافی چشمان شما را درخشان می کند و به بدن کمک می کند تا سلول های آسیب دیده را ترمیم کند .

از مصرف بیش از حد کافئین خودداری کنید

ممکن است در روزهای اول که مصرف این ماده را کم می کنید ، احساس بدی به شما دست دهد ولی به سبب اینکه بدن شما به تعادل برمی گردد و کم آبی ناشی از مصرف کافئین را جبران می کند ، چشمان زیباتری خواهید داشت .

آب بنوشید

یکی از دلایل اصلی تیرگی زیر چشم را می توان کم آبی بدن دانست . سعی کنید تعداد دفعات نوشیدن آب را افزایش دهید ، برای نوشیدن آب لازم نیست حتما تشنه شوید ، مرتب آب بنوشید .

مصرف نمک را کم کنید

حجم زیاد مایعات بدن باعث می شود تا پوست حالت خمیری و افتاده به خود بگیرد . شما می توانید با کم کردن میزان نمک در وعده های غذایی خود از این حالت جلوگیری کنید تا بدن آب اضافه بر نیاز خود را دفع کند . می توانید برای شروع کم خوری نمک ، مواد غذایی فراوری شده را از رژیمتان حذف کنید .

 از کمپرس سرد استفاده کنید

یکی از متخصصان پوست می گوید : قرار دادن کمپرس سرد بعضی از مواد خاص ، بر روی چشم ، می تواند افتادگی و سیاهی پوست اطراف چشم را بهبود بخشد . قرار دادن کیسه چای سبز مرطوب شده و سرد بر روی چشم به مدت 10 تا 15 دقیق می تواند اثر بخش باشد . همچنین قرار دادن ورقه نازک خیار و هویج سرد شده بر روی چشم کمک شایانی به زیبایی چشمانتان می کند .

راه حل های درمانی و شیمیایی برای رفع سیاهی و پف زیر چشم وجود دارد اما فکر می کنم به عنوان اولین قدم به سمت زیبایی بهتر است ابتدا اندکی لبخند چاشنی چهره خود کنید .