سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

تکنیک های مهم همسرداری

 وقتی همسرتان خسته و بی‌حوصله یا گرسنه است خواسته‌هایتان را مطرح نکنید . پیش از غذا خوردن در خواست انجام کاری نکنید .

همه خانم‌ها دلشان می‌خواهد قلب شوهرشان را کاملا تسخیر کنند و از او حرف‌های حق‌شناسانه و محبت‌آمیز بشنوند ، اما اغلب آنها گاه و بیگاه دچار امواج خشم ، بی‌احساسی ، بی‌حوصلگی و کم‌توجهی شوهرانشان می‌شوند . روانشناسان و مشاوران خانواده اعتقاد دارند که آقایان ، پیام‌هاى دیدارى را دریافت مى‌کنند و خانم‌ها پیام‌هاى شنیدارى را دوست دارند .

 اگر می‌خواهید جذاب باشید : اول از همه به ظاهر خودتان رسیدگی کنید . توجه به سلامت و فعالیت‌هاى جسمانى ، نظیر قدم زدن و نرمش می‌تواند قدرت نفوذ شما را بالا ببرد .

 سعی کنید خودتان را دوست داشته باشید و فعالیت‌هایی را که خودتان را راضی می‌کند انجام دهید تا اعتماد به نفستان بالا برود . اگر فکر کنید دوست‌ داشتنی نیستید کسی هم شما را دوست نخواهد داشت .

 سعی کنید شادمانی را به زندگی خود راه دهید . زنانى که همیشه شاد هستند و در مورد خود احساس خوبى دارند ، بیشتر مورد توجه همسرشان هستند و از جذابیت بیشترى برخوردارند .

 وقتی شوهرتان خسته از کار روزانه به خانه برمی‌ گردد به استقبالش بروید و با خوشرویی از او پذیرایی کنید و هنگام رفتن به سر کار او را بدرقه کنید .

 وسایل او را از دستش بگیرید و از خریدهایش تعریف کنید .

 اول از همه خبرهای خوب را به او بدهید و نگذارید بچه‌ها در بدو ورود از سر و کول او بالا بروند .

 اگر زمان غذا خوردن است از پیش آماده باشید و سفره را بچینید .

 وقتی همسرتان خسته و بی‌حوصله یا گرسنه است خواسته‌هایتان را مطرح نکنید . پیش از غذا خوردن در خواست انجام کاری نکنید .

 اگر همسرتان بدقولی کرد یا دیر به خانه آمد و توضیحی نداد بعد از رفع خستگی با ملایمت از او علت تاخیرش را بپرسید و بگویید که برای او نگران شده‌اید .

 اگر همسرتان کم حرف می‌زند فضایی برای تنهایی او قرار دهید و برای سرگرمی خود از کم‌حرفی او شکایت نکنید . اگر تنها می‌مانید شما هم با یک سرگرمی شخصی اوقات خود را پر کنید تا زمانی که همسرتان خود درخواست کند حرف‌هایش را بشنوید .

 شاید عجیب باشد ولی خیلی شنیده می‌شود که مردان ، زنان باهوش را دوست ندارند و دلشان می‌خواهد همسرشان نسبت به آنان معلومات کمتری داشته باشند . این موضوع به آنان حس بهتری می‌دهد و برعکس این موضوع حس حسادت و رقابتشان را برمی‌انگیزد . بنابراین جلوی آنها ابراز فضل نکنید و تا جایی که می‌ توانید با وجود توانایی جسمی و فکری از آنان کمک بخواهید . به همسرتان احترام بگذارید و به جای رقیب درست کردن برای او از او تعریف و تمجید کنید .

 در ناراحتی‌هایش شریک شوید و شنونده خوبی باشید و پند و اندرز دادن را کنار بگذارید و از گفته‌هایش سوء استفاده نکنید .

آشپزخانه پر رونقی داشته باشید و اگر می‌خواهید از شوهرتان کمک بگیرید از کارهای ناشیانه‌اش ایراد نگیرید و هر کار خوب او را تحسین کنید تا برای انجام بقیه کارها ، ترغیب شود .