سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده
نظر

چگونه مشکلات را حل کنیم ؟

مشکلی نیست که آسان نشود

مرد باید که هراسان نشود

وقتی با مشکل مواجهه می شویم ، با فکر کردن به موانع ، خود را بی جهت در چنگال هراس گرفتار نکنیم . هوشیارانه بکوشیم تا تمام اقدامات مثبت و سازنده ای را که به نحوی می توانیم در حل این مشکلات ما را یاری دهند به روی کاغذ بیاوریم . تمام اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری و اقدام به آنها نیاز داریم جمع آوری کنیم .

ممکن است در مواجهه با یک مشکل یا بحران ، اسیر احتمالات منفی و مایوس کننده بشویم . اما وقتی تفکر مثبت برای ما به صورت یک عادت در آمد ، که عادت هم هست ، آن وقت است که متوجه می شویم چقدر خوش بین تر شده ایم و چقدر سریعتر می توانیم به راه حل های مناسب برای مشکلات خود دست پیدا کنیم .

وقتی ما از خود اطمینان داشته باشیم با مسائل و مشکلات برخوردی واقع بینانه و منطقی خواهیم داشت و در این حالت است که واکنش های منفی ، کمترین تاثیر را بر ما بجای می گذارند .

متاسفانه بسیاری از انسانها تمام عمر خود را در چنگال احتمالات منفی یا تردید های سرزنش کننده بسر می برند . اینگونه افراد قبل از آنکه کوچکترین واکنشی در مقابل یک محرک از خود نشان دهند ، به کلی فلج می شوند ، شما چطور ؟

ذهن انسان از جهاتی شبیه به زمین است به این معنی که هر چه را در آن بکاریم ، رشد می دهد ، ذرت بکاریم ، ذرت پرورش می دهد . علف هرز بکاریم ، علف هرز پرورش می دهد . کافی است خود را به اندیشه های منفی مشغول کنیم تا اعمال ما بازتاب این اندیشه ها گردند . مثبت بیندیشیم تا شاهد انعکاس این نگرش های مثبت در زندگی خود باشیم .

ابراهام لینکلن گفته است : اغلب مردم تقریبا به همان اندازه ای شاد هستند که ذهن خود را برای آن مهیا کرده اند .